Vis exotique

Afbeelding

’t Was zo lekker dat de foto er een beetje flou van werd!

Onze oudste zoon is de grootste fan van pizza Hawaï. De grootste. Ter wereld. Geen idee hoe hij het binnenkrijgt, want mijn pizza mag veel zijn, maar zoet, daar trek ik de lijn. Ik geef de school de schuld, want daar prijkt af en toe ananas of perzik (uit blik) op het menu als groenten. Tja…

Hier wordt dus regelmatig ananas gekocht. Niet uit blik, maar vers. Met het vliegtuig overgevlogen uit het verre Zuiden. Auch, niet goed bezig. Maar wanneer mogelijk kies ik wel voor gelabelde ananas. Beetje goed bezig dus.

Verse ananas gaat er hier goed in als ontbijt of vieruurtje. Maar het lekkerste vind ik toch salsa met ananas. Zoet, pittig, pikant ….

Daarbij wat rijst, gebakken rode bonen en gebakken vis in een warme tortilla en met je vingers eten was nog nooit zo lekker…

Gebakken rode bonen
Bak een uitje en wat look in olijfolie. Kap er een blik rode bonen bij en kruid met chilisaus en komijn. Laat lekker doorpruttelen, de bonen mogen uit elkaar vallen.

Gebakken vis (perfect voor diepvriesvis)
Laat de vis ontdooien, snij in hapklare stukjes en haal door een mengsel van bloem, peper, zout en welke kruiden je er ook bij wil (ik gebruikte een restje lookmengsel voor kruidenboter)

Ananassalsa

Snij de verse ananas in stukjes. Snij een rood pepertje heel fijn. Versnipper een rode ui. Meng alles met een beetje olijfolie, het sap van een halve limoen en wat verse koriander.

Handjes goed wassen nadien!

Dit bericht is gepubliceerd op 15 april 2014 om 07:27 en is opgeslagen onder Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Plaats een reactie