Spinazie

Afbeelding

Vrouw, dat was lekker! Maar echt lekker. Zo lekker dat, mocht ik een luie huisvrouw zijn vandaag, ik het opnieuw zou maken. Het oorspronkelijke recept vond ik tussen werk en pauze op Foodgawker maar het bleek niet pinbaar. En in het Russisch. Dubbele garantie dat ik het thuis niet meer zou terugvinden. Maar, dat terugvinden ging vrij vlot. Bleef er nog het probleem dat mijn Russisch niet zo goed is en de vertaalbalk het niet deed. Dan maar op het zicht nagemaakt. Geen idee hoe het Russische recept gesmaakt heeft, maar hier opdenbuiten was het verdomd lekker. Wij aten er een in de oven gebakken stukje zalm bij.

Rauwe spinaziesalade met zoete dressing

Maak een salade met rauwe spinazieblaadjes (hoeft zelfs geen babyspinazie te zijn), wat rucolla, een tweetal lente-uitjes, een komkommer en wat lauwe erwtjes (je ziet, er is heel veel ruimte voor variatie). Ik had nog twee hardgekookte eitjes over van het ontbijt, dus die gingen er ook bij.

De dressing maakte ik met

  • 2 EL olijfolie
  • het sap van 1 bloedsinaasappel
  • 1 tl pittige granenmosterd
  • 1 tl honing
  • 1 EL wijnazijn
  • peper en zout

Verdeel de dressing over de salade een laat een half uurtje intrekken. Door de stevige spinazieblaadjes en de erwten moet je niet bang zijn dat het een verpieterde sla wordt.

Dit bericht is gepubliceerd op 2 april 2014 om 07:49 en is opgeslagen onder Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Een gedachte over “Spinazie

  1. Reitske op schreef:

    Ik voegde ook nog kerstomaatjes en verse munt toe en gebruikte een het sap van een halve citroen voor de dressing omdat ik geen bloedappelsien had. Iedereen vond het super lekker!

Plaats een reactie