Prei, een rare gast

foto

Prei, dat is toch een rare groente. Ik smijt dat altijd in de soep, maar maak nooit echte preisoep (behalve op een blauwe maandag met aardappelen en hesp of spek) en vergeet precies dat je daar nog heel wat mee kan doen. Nochtans eet ik heel graag preistoemp en prei langzaam gegaard in goei boter. Of risotto met prei. Ik ben blijkbaar niet de enige die momenteel in de ban van de prei is, bij de madame is het ook van dat.

Vermits ik nog helemaal moet beginnen met mijn moestuinplannen voor dit jaar en vaak niets meer heb tegen de winter, moet ik misschien toch eens overwegen om prei te voorzien.

Ik maakte vroeger al eens een zalige risotto met prei en mosterd. Gisteren verving ik de mosterd door kleine trostomaatjes en lepelde ik de risotto in portobello’s (grote champignons). Met een beetje kaas erover in de oven en meer dan een lekker slaatje erbij heb je niet nodig om er iets waarlijk lekkers van te maken.

Dit bericht is gepubliceerd op 1 april 2014 om 11:59 en is opgeslagen onder Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Een gedachte over “Prei, een rare gast

  1. Mme Zsazsa op schreef:

    Oe, dat is een goed idee!
    Ge moet eens bij mij gaan kijken, die traaggegaarde prei van Dorien is fantastisch!

Plaats een reactie