Vol lekkere linkjes: gnocchi met paddenstoelen

Er wordt druk en deftig gekookt op het internet. En zonder af te kijken, blijken verwante geesten toch vaak hetzelfde idee te hebben. Natuurlijk, al die heerlijke recepten en ideetjes geven wel weer inspiratie voor gelijkaardige ideetjes. Momenteel wordt de bloedsinaasappel volledig uitgeperst. Het is er dan ook het seizoen voor. Je vindt de bloedsinaasappel in een sorbetje, een tarte tatin of een slaatje terug.

Soms heeft het niets met seizoensgroenten of fruit te maken, maar wordt er ineens in verschillende huishoudens maïssoep gemaakt. Of wat denk je van deze… zit ik me vanmorgen af te vragen hoe ik de paddenstoelenragout ga klaarmaken bij de gnocchi vanavond, blijkt Jonge Sla me voor te zijn. Dus gebruikte ik haar recept als voorzet en deed een paar aanpassingen. Uiteindelijk belandde ik weer bij mijn eigen recept, eigenlijk…

Oja, ik had de gnocchi best zelf willen maken want dat is eigenlijk feitelijk niet zo moeilijk. Maar het is niet voor niets maandagavond na een weekendje op stap en dus werden het gnocchi uit een pakje. Maar wel met de lekkerste paddenstoelenragout ooit.

Gnocchi met paddenstoelenragout

  • gnocchi (de mijne kwamen uit een pakje van den delhaize, ik probeer binnenkort eens een receptje voor zelfmaak te bloggen)
  • gemengde paddenstoelen
  • verse tijm
  • boter
  • een sjalotje
  • een lookteentje of een klein beetje lookpasta
  • room (mag gerust light zijn)

Kook de gnocchi volgens de aanwijzingen op het pakje. Ondertussen stoof je de sjalot en de look aan in wat boter. Voeg de champignons toe en bak aan. Voeg peper, zout en verse tijm toe. Giet er de room bij en laat inkoken.

Giet de gnocchi af, overgiet met de saus en werk af met een beetje bieslook. Ik at het met een gemengde groene sla met olijfolie en balsamico.

Dit bericht is gepubliceerd op 14 februari 2011 om 16:54 en is opgeslagen onder fornuis, weekmenuten. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Plaats een reactie