Weekmenu

Afbeelding

Nog zwaar genietend van de laatste twee vakantiedagen, ben ik toch al bezig geweest met de komende werkweek. Want, het is weer weekmenutijd!

Ik profiteerde deze vakantie ook van de extra tijd om wat in huis te werken en verhuizen. Daardoor kregen mijn kookboeken een nieuw plaatsje en zie ik eindelijk wat ik allemaal in huis heb. De foto beslaat ongeveer een derde van mijn collectie.

Het weekmenuten komt deze week voor een groot deel uit het kookboek “Veg”, want de kinderen eten op school en ik kan pas vrijdag een nieuwe bestelling vlees ophalen bij de hoeveslager. Naast Veg nam ik ook “Alle smaken van de regenboog” van Tessa Kiros uit de stapel om als inspiratie te dienen.

Weekmenu

Zaterdag

  • penne met geroosterde paprika, worstjes en mascarpone

Zondag

  • kippenvleugeltjes gebraden in de oven, frietjes en erwtjes/sjalot/munt

Maandag

  • tarte tatin van witloof met spelt/rucola slaatje

Dinsdag

  • champignon risoniotto (risotto met risoni in plaats van rijst)

Woensdag

  • gevulde aardappelen uit de oven met broccoli

Donderdag

  • porotos granados. Maakte ik al een keer, was ik compleet vergeten en is heerlijk. Pompoen, bonen, mais … mmmm

Vrijdag

  • een verwarmend soepje met spelt met daarbij lookbotercroutons

 

Dit bericht is gepubliceerd op 2 november 2013 om 16:16 en is opgeslagen onder Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

2 gedachten over “Weekmenu

  1. Komt het recept van de soep met spelt hier toevallig te staan? Ik heb namelijk ook een zakje spelt in huis maar gebruikte het tot nu toe enkel in een salade. Extra inspiratie is altijd welkom.

Plaats een reactie